„Малката книжарница“ – Драматичен театър – Ловеч
В свят, в който книгите са все по-рядко търсени, двама души отварят малка книжарница. Крум и неговият приятел споделят голямата си любов към книгите, като превръщат мястото в уютна обител, където всеки може да изпие по чаша вино над страниците. Там се крие и една ценна реликва – първо издание на „Великият Гетсби“ с лично посвещение от автора. Макар и все още никому неизвестна, Малката книжарница има амбицията да се популяризира. Действието започва с разговор относно представянето на нова книга, което се отменя именно поради непопулярността на мястото. Докато Крум се чуди как да организира някакво социално събитие, с което да промени това, вратата се отваря с трясък.
Под звука на златисти токчета и балкански ритми нахлува блондинка в леопардова рокля. С пренебрежение към заобикалящата я обстановка започва да се разпорежда с книжаря, като го убеждава да организира детски рожден ден. Нуждата от социално събитие, което да привлече вниманието на обществото към мястото, го принуждава да приеме. Не след дълго в книжарницата влизат още две жени, абсолютни опозиции в своята естетиката.Едната е корпоративна бизнес дама с по-скоро мъжка доминантност в поведението, свикнала да се бори наравно с мъже в средата си на развитие. Другата е нежна италианка, която на развален български започва да се възхищава на ценностите в помещението. Докато строгият тон и костюмът на едната по-скоро отблъскват, то нежната рокля в земни цветове и тихият глас на другата привличат. Лутащ се между двете, Крум създава впечатлението за типичният срамежлив мъж, чийто живот минава основно в четене.
В този момент блондинката се завръща, търсейки своя телефон. С динамика, нетипична за книжарниците, събитията се задвижват. Книжарят открива липсата на „Великият Гетсби“, припряно заключва вратата и обвинява в кражба клиентките. В краткотрайна разпра блондинката се сдобива с ключа и в опита си да отключи чупи ключа в бравата. Четиримата герои остават затворени и започват да разглеждат изборите в живота си. На преден план излизат техните различия и възможностите за потенциална промяна пред всеки от тях. Искри на любов припламват между Крум и всяка от девойките. Проблемите обаче не спират дотук. В очакването на ключаря откриват, че тоалетната е неизползваема, виното свършва, а майката на мъжа не спира да звъни и да го притиска да се прибере. Следва типичното балканско развитие – „момчетата“ на мъжа на русата девойка трошат витрината и всички са свободни. Кариеристката е уволнена по телефона заради забавянето си, а италианката се оказва жената на нейния шеф. Подобни обрати поддържат динамиката на представлението, което въпреки своя стереотипен характер искрено забавлява публиката.
А какво става с изчезналата книга? След поредното телефонно обаждане се разбира, че партньорът на Крум я е дал за изложба и е пропуснал да каже. Трагикомично е колко неприятности предизвиква пропуснатото споменаване за преместването на една вещ! А какво става с любовта, без която подобно произведение не може? А с развитието на Малката книжарница? На тръгване италианката урежда събиране, с цел да се привлече вниманието върху мястото, като дори поема щетите от „освобождаването“ им. И когато сякаш всичко се нарежда изведнъж се завръща младата бизнес дама. С ирония виждаме как смутеният книжар заявява при поредното позвъняване на майка си, че все пак няма да се прибере. Светлините падат, когато двамата пристъпват един към друг, отъждествявайки вечната класика, че все пак противоположностите се привличат.